Fans of Johor Football



Sunday, July 28, 2013

Diari Ramadhan Hafizam Arejeep JLQ 2013 Hari ke-19

19 Ramadhan 1434H bersamaan 28 July 2013M (Sunday)

                Hari ini aku berasa sangat penat dan letih setelah bangun daripada tidur. Aku telah terlepas untuk bersahur pada pagi tadi dan aku berasa mungkin tidak bersahur menjadi salah satu penyebab aku berasa letih dan penat. Selain itu juga aku berasa kerana aku telah meminum air batu yang sangat banyak seperti ais pada waktu berbuka sehingga aku berasa keletihan sepanjang hari ini. Aku beranggapan sedemikian akan tetapi pada sebelah petang, aku semakin keletihan seperti aku telah berbuat suatu perkerjaan yang sangat berat dan aku sentiasa berjalan di dalam rumah untuk menguatkan daya tahan akan tetapi seakan-akan ianya menyuruh aku untuk sentiasa berbaring. Aku berasa sangat tidak selesa dengan keadaan aku seperti itu dan tidak pernah mengalami situasi seperti itu di dalam tahun ini sepanjang berpuasa. Hal ini mungkin akan berlarutan jika aku tidak memakan juadah ketika berbuka namun setelah azan berkumandang, aku hanya mampu meminum air kosong dan memakan nasi goreng sahaja yang dibuat oleh kakak aku. Nasi goreng tersebut sangat menyelerakan kerana ianya sangat pedas. Justeru itu setelah memakan nasi goreng, aku berasa badan aku tidak dapat menerima makanan sehingga aku telah berasa sangat loya dan aku tidak memakan kesemua nasi goreng tersebut akan tetapi hanya menjamah sahaja.

                Aku baru sahaja berniat mahu ke masjid akan tetapi aku telah mengalami situasi yang membataskan pergerakan aku. Aku telah beranggapan bahawa aku telah mengalami demam dan akan tetapi badan aku tidaklah terlalu panas dan aku dapat merasakan ianya semakin keletihan. Selama ini jika aku demam dan selsema mahupun batuk badan aku tidak terlalu panas dan hal ini sentiasa terjadi. Jadi secara kesimpulannya aku telah mengalami demam sehingga membataskan untuk aku berfikir dengan cepat dan aku telah mengalami demam. Ketika berbuka tadi aku hanya berbuka berdua sahaja iaitu aku dan kakak aku Noorhasikin tanpa kelibat emak aku kerana emak telah pergi berbuka puasa di rumah Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidden Yassin di rumahnya di Putrajaya kerana jemputan untuk berbuka puasa dimana pada setiap tahun akan dijemput.


                Hari ini aku tidak berniat untuk menulis secara panjang lebar seperti selalu kerana aku tidak larat untuk menaip dan aku mengalami sakit perut. Justeru itu pada hari ini aku ingin membuat ruangan secara ringkas. Pada hari ini keputusan peperiksaan bagi semester lepas telah keluar seawal jam 3 petang tadi namun aku tidak berkehendak untuk melihat keputusan tersebut kerana aku ingin melihatnya dalam keadaan aku sihat tidak seperti sekarang yang sedang demam. Keputusan aku dijangka akan dilihat apabila aku benar-benar bersedia untuk melihatnya. Hehehe...

Beginilah keadaan aku pada petang tadi akibat terlalu keletihan dan badan yang agak panas sehingga aku dianggap seperti budak kecil oleh kakak aku.


Inilah juadah berbuka puasa aku pada petang tadi.



                Sekian sahaja untuk ruangan pada hari ini kerana pergerakan aku yang terbatas aku telah menulis pada hari ini dengan begitu singkat dan semoga kita berjumpa lagi di keesokan harinya pastinya dalam DIARI RAMADHAN HAFIZAM AREJEEP JLQ 2013 yang telah menjadi penaja utama aku adalah GOOGLE enjin pencarian terbaik anda. Doakan kesihatan aku pulih sepenuhnya seperti sedia kala sebelum berbuka pada petang esok untuk memudahkan pergerakan aku.

Salam.. PEACE NO WAR !!!



No comments:

Post a Comment